خرد خام

نوشته های محمد تقی جهانبخش

خرد خام

نوشته های محمد تقی جهانبخش

خرد خام

محمد تقی جهانبخش - کارشناس ارشد مطالعات منطقه ای

برگزاری دوره آموزشی تحولات کارگزاری های ملل متحد

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۰۴ ب.ظ
کارگاه دو روزه آموزشی «سیر تحولات کارگزاری های سازمان ملل متحد» با همکاری مرکز اطلاعات ملل متحد در دانشکده روابط بین الملل برگزار شد و فرصت داشتم تا در این دوره که طی 2 هفته برگزار شد، شرکت کنم.
در این کارگاه که در روزهای 22 و 29 اردیبهشت برگزار شد، مسئولین 8 کارگزاری ملل متحد مقیم  تهران به بیان تحولات، وظایف و کارکرد نهاد های مربوطه پرداخته و اقدامات خود در جمهوری اسلامی ایران را تشریح کردند. آشنایی اجمالی با آژانس های تخصصی ملل متحد در کنار توضیحات ارزشمند استاد ارجمند جناب آقای دکتر سجادپور انصافا تصورم از سازمان ملل را تغییر داد.
علیرغم اینکه دانشجوی روابط بین الملل هستم، اما تاکنون گذرم به سازمان ملل و مشخصا جنبه های عملیاتی و کارکردی غیرسیاسی آن نیفتاده بود. این کارگاه فرصتی بود تا با جنبه های غیرسیاسی سازمان ملل آشنا شوم. مجموعا مطالب ارائه شده بسیار آموزنده بود.

پی نوشت:
1- شعار صندوق جمعیت ملل متحد جالب بود: «ساختن جهانی که در آن هر بارداری خواسته، هر زایمان ایمن و استعدادهای هر جوانی شکوفا شود... زیرا که همه به شمار می آیند».

2- در بین کارگزاری های مختلف اتفاقا همین صندوق جمعیت (UNFPA) دست پر تر به کارگاه آمده بود و پکیجی داد که هم مطالب آموزنده داشت و هم یک موس پد شکیل منقوش به شعار فوق الذکر که از این کارگاه به یادگار ماند.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.