خرد خام

نوشته های محمد تقی جهانبخش

خرد خام

نوشته های محمد تقی جهانبخش

خرد خام

محمد تقی جهانبخش - کارشناس ارشد مطالعات منطقه ای

اول اردیبهشت 93 به همراه جمعی از دانشجویان و در معیت استاد دانشمند جناب آقای دکتر سجادپور، میهمان مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران جهت شرکت در کارگاه آموزشی «بازیابی اسناد و اطلاعات سازمان ملل متحد» بودیم. مدرس این کارگاه سرکار خانم قائم مقامی، با اشراف قابل تحسین بر موضوعات، اطلاعات بسیار خوب و ارزشمندی پیرامون چگونگی دسترسی و دستیابی به اسناد سازمان ملل، ارگانها و دفاتر تخصصی آن ارائه نمودند. البته توضیحات تکمیلی جناب آقای دکتر سجادپور که به قول سرکار خانم قائم مقامی، «UN را زندگی کرده اند» بر غنای مطالب این کارگاه افزود. توضیحات ایشان بیشتر جنبه های عملیاتی و کاربردی مطالب ارائه شده را بیان می کرد. علیرغم اینکه کارگاه نیمه تمام ماند اما اطلاعات خوبی نصیبم شد که امیدوارم در آینده به کار بیاید.

مجموعا کارگاه خوبی بود و همزمانی آن با برگزاری «شبه مانور» آمادگی در این مرکز و لزوم تخلیه آن، این کارگاه را خاطره انگیز نمود.

 

 


پی نوشت:

1- آقای دکتر سید محمدکاظم سجادپور سابقه سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیویورک (مقر سازمان ملل) را دارند. ویژگی برجسته ایشان به لحاظ علمی، ترکیب کردن علم و عمل در دانش روابط بین الملل است. این امر در کنار برخورد صمیمانه و بزرگ منشانه، ایشان را به شخصیتی حقیقتا قابل احترام بدل کرده است. شخصا از ایشان بسیار آموخته ام.
2- دانشجویان علاقه مند می توانند با هماهنگی سرکار خانم قائم مقامی، این کارگاه را به صورت گروهی تشکیل دهند.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.